بازاریابی از طریق موتورهای جستجو
این استراتژی شامل دو روش بهینهسازی موتورهای جستجو ( Search Engine Optimization) (SEO ) و بازاریابی موتورهای جستجو ( Search Engine Marketing) (SEM ) میشود. SEO فرآیند تنظیم وبسایت است تا هنگامی که مشتریان بالقوه کلمهی مورد نظر خود را که منطبق با محصولات شما است وارد میکنند، وبسایت شما در لیست موتور جستجو در رتبههای بالاتری قرار بگیرد. SEO رایگان است. اما SEM بازاریابی اینترنتی پولی است که مثلا برای هزینهي پرداخت از طریق کلیک ( pay-per-click )، هنگامی که کاربر یکی از کلمات کلیدی شما را در موتورهای جستجو مثل گوگل وارد میکند، تبلیغ شما به نمایش درخواهد آمد. آمارهای SEM میتواند بازخوردهای بسیاری خوبی در خصوص اثربخشی تبلیغ شما ارائه دهد، آمارهایی همچون نرخ کلیک ( click-through rate ) (تعداد دفعات کلیک بر روی تبلیغ به ازای تعداد دفعاتی که صفحهای مشتمل بر تبلیغ به نمایش درمیآید).
تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین - بازاریابی اینترنتی
در حالی که هنوز آگهیهای تبلیغاتی در صفحات اینترنت دیده میشود، اما گزینههای بیشمار دیگری از صفحات جانبی گرفته (صفحاتی که پیش یا پس از صفحهی مورد نظر به نمایش درمیآید) تا تبلیغات نوشتاری نیز وجود دارد. علاوه بر این، شبکههای اجتماعی مختلف مثل فیسبوک پلتفرمهای تبلیغاتی خاص خود را نیز عرضه میکنند.
بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی - بازاریابی اینترنتی
به محض اینکه شما لیستی از ایمیلهای مشتریان بالقوه تهیه نمودید، بازاریابی ایمیلی میتواند یک روش مؤثر برای رساندن پیامتان باشد. شما میتوانید این لیست را با توجه به اخبار شرکت، رویدادهای آینده و پیشنهادهای ویژه بهروز نمایید. همچنین میتوانید خبرنامهها و پیشنهادهای شخصیسازیشدهای با توجه به نیاز مشتریان خود ارسال کنید.
بازاریابی شبکههای اجتماعی
بازاریابی شبکههای اجتماعی - بازاریابی اینترنتی
شبکههای اجتماعی از قبیل توییتر ( Twitter )، فیسبوک ( Facebook )، لینکداین ( LinkedIn ) و پینترست ( Pinterest ) فرصتهای مناسبی برای بازاریابی اینترنتی وآنلاین فراهم نمودهاند. شبکههای اجتماعی، بستری برای گفتمان هستند در نتیجه لازم است تا به جای صرفا گذاشتن پستهای تبلیغاتیِ خدمات و محصولات خود، حضوری فعالانه در این شبکهها داشته باشید.
بازاریابی موبایلی
بازاریابی موبایلی - بازاریابی اینترنتی
موبایلها به سرعت به وسایلی تبدیل شدند که همهی مردم همیشه آن را با خود به همراه دارند، در نتیجه ارسال پیامهای متنی و سایر روشهای تبلیغات موبایلی بهترین روش برای دستیابی به مشتریان بالقوه است.
وبلاگنویسی
وبلاگنویسی - بازاریابی اینترنتی
داشتن یک وبلاگِ کاری نیز روش دیگری برای گفتگو با مشتریان و اطلاعرسانی به آنها در خصوص محصولات یا خدمات شماست. از وبلاگ میتوان برای ارائهی توصیه و گرفتن بازخوردهای سودمند استفاده کرد. علاوه بر وبلاگها، میکروبلاگها نیز وجود دارند که زیرمجموعهی وبلاگها هستند و به طور معمول شامل متون کوتاه ارسالی از طریق ایمیل، پیامرسانی فوری یا توییتر میشوند.
اینها تعدادی از استراتژیهای بازاریابی اینترنتی هستند اما هنوز روشها و استراتژیهای دیگری نیز در حال توسعه هستند.
اهمیتِ حضور آنلاین
لازمهی حضور آنلاین برای بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی روز به روز از اهمیت بیشتری نزد صاحبان کسبوکارهای کوچک برخوردار میشود. در گذشته، بازاریابی اینترنتی چیزی بود که کسبوکارهای بزرگ محلی غالبا از آن چشمپوشی میکردند چرا که صرف وقت و هزینه بر روی بازاریابی اینترنتی وقتی که کل کسبوکار شما محلی باشد به هیچ وجه قابل توجیه نبود.
اما امروزه با افزایش جستجوی محلی و عادت جدید مردم به جستجوی اولیه از طریق اینترنت، بازاریابی اینترنتی اهمیت پیدا کرده است. و این موضوع آنچنان پیش رفته است که گفته میشود همهی کسبوکارها باید بازاریابی اینترنتی را به برنامههای بازاریابی خود بیفزایند.
در کنار تبلیغات آنلاین، شهرت آنلاین هم بسیار مهم است. حتی اگر از بستر اینترنت برای تبلیغ خدمات یا محصولات خود استفاده نکرده باشید، پیش از آنکه یک مشتری جدید به کسبوکار شما روی بیاورد، این امکان را دارد تا به صورت آنلاین نظرات دیگران را در خصوص فعالیت شما جویا شود؛ در نتیجه کسب شهرت به خاطر کیفیت و ارائهی خدمات به مشتریان اهمیت فراوانی دارد. مشتریان ناراضی بیشتر نظرات خود را در فضای اینترنت بیان میکنند تا مشتریان راضی، بنابراین داشتن یک شهرت قوی و نظرات مثبت فراوان برای موفقیت یک کسبوکار در دنیای دیجیتال امروز بسیاری حیاتی است.
مشاهده پست مشابه : تکنیک های طلایـی تبلیـغات